عشق خدا ؛ توکل بهش مجزه میکنه میگی نه امتحان کن

همون خدایی که دیروز هوامونو داشت فردا هم هوامونو داره

عشق خدا ؛ توکل بهش مجزه میکنه میگی نه امتحان کن

همون خدایی که دیروز هوامونو داشت فردا هم هوامونو داره

  • ۰
  • ۰

دوستای گلم اشتباه توکل نکنید 

گاهی با توکل خدا یه چیزیو ازت میگیره چون راهتو میخواد عوض کنه متن زیرو کامل بخوید با ذکر نویسندش واستون گذاشتم

راه درست توکل کردنو یاد بگیرید

من جواب گرفتم هرکی جواب گرفت بیاد همینجا نظر بده

به خدا اعتماد کنید و راحت بخوابید

و آنگاه خداوند معجزه می کند ...


نویسنده: فاطمه ملک دوست

چرا مضطرب و نگران میشوید؟ خود را به من بسپارید و توکل کردن را بیاموزید . آنگاه با همه نگرانیها و ترسها و ناامیدی ها خداحافظی خواهید کرد .


شما در عمل نشان میدهید که به من اعتماد ندارید ، حال آنکه میباید چشم و گوش بسته به من تکیه کنید .


توکل یعنی فکرتان را مشغول مسائل و مشکلات نکنید بگویید: خداوندا " خودم را به تو می سپارم ، تو مشکلاتم را حل کن ".


توکل یعنی آنکه بگویید: پروردگارا "ستایش توراست که همه چیز بدست توست و تو امور مرا به بهترین نحو و آنگونه که به صلاح من است تدبیر میکنی" .


به یاد داشته باشید که فکر کردن راجع به نتیجه کار خلاف توکل استزندگی شما تحت کنترل من است  هیچ چیز از سیطره من خارج نیست .


اگر میخواهید که من امور شما را به عهده بگیرم میباید تمام تشویش ها و نگرانی ها را کنار بگذارید و خود را کاملا به من سپرده باشید ، من خود شما را به راه درست هدایت میکنم .


آنچه شما را بطور جدی  ناراحت میکند استدلالها ، نگرانیها و تشویشهایی است که خود برای خود ایجاد میکنید و اینکه میخواهید خواست خود را به هر قیمتی که شده بدست آورید .

من میتوانم تمامی نیازهای شما را چه مادی و چه معنوی برآورم فقط اگر به من بگویید: " خداوندا خودم را به تو میسپارم ، تو نیازهای مرا برآورده ساز " و سپس با چشمان بسته و خیال راحت آرام بگیرید . به شما نعمتهای فراوان خواهم داد ، اما فقط درصورتی که خود را کاملا به من سپرده باشید و به من توکل کرده باشید .


ولی شما تنها زمان ناراحتی دعا میکنید و از من میخواهید که مشکلاتتان را آنگونه که خود میخواهید حل کنم در حقیقت شما به من اعتماد ندارید و فقط میخواهید که من آرزوی شما را برآورده کنم و خود را با خواسته های شما وفق دهم ، به مانند آن بیماری نباشید که طبیب رفته ولی خود نسخه خود را می پیچد . بلکه حتی در مواقع ناراحتی چنین دعا کنید: " خداوندا ترا ستایش میکنم و از تو برای این مشکلی که حکمتی در آن است سپاس گذارم و از تو میخواهم که همه چیز را برای من به بهترین نحو تدبیر کنی ، زیرا تو می دانی چه چیز به صلاح من است " .


گاهی شما حس می کنید که مصیبتها و پیشامد های ناگوار بجای کم شدن بیشتر می شود ، نگران و مضطرب نشوید . چشمهایتان را ببندید و با ایمان کامل چنین بگویید: فقط اراده توست که جاری میشود و آنگاه که چنین گفتید من معجزه میکنم ...


  • ۹۴/۰۵/۱۴
  • هادی رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی